Caută

Lucru de acasa: 10 sfaturi pentru o productivitate maxima

Actualizată în: 27 Oct. 2020



Oricine lucrează de acasă știe că a rămâne concentrat poate fi cea mai grea parte a muncii lor. Odata ce a venit timpul să vă bucurati de ziua dvs. lungă de muncă, găsiți această explozie neprevăzută de motivație pentru a impaturi brusc lenjeria pentru o luna sau pentru a pregăti o masă cu șase feluri. Bine, poate că este puțin dramatic, dar, odată cu trecerea zilei, este va fi evident că ai îndeplinit foarte puține lucruri reale. Pentru a vă ajuta să vă mențineți concentrat și productiv, am identificat câteva lucruri utile pe care le puteți implementa cu ușurință atunci când faceți naveta dificilă de la pat la laptop.



10 sfaturi pentru a lucra de acasă: 1. Stai la program 2. Îmbracă-te 3. Stabiliți termene 4. Sa aveți un plan săptămânal 5. Utilizați instrumente de comunicare online 6. Deconectați-vă 7. Ia o pauză

8. Un spațiu de lucru dedicat 9. Consultați aplicațiile de productivitate 10. Mențineți o rutină sănătoasă



1. Stai la program


Când vă imaginați că lucrați de acasă, s-ar putea să arate așa: dormiți până la 11 dimineața, vă ridicați și faceți cafeaua, vă întoarceți in dormitor cu laptopul și vă prefaceți că sunteți productivi până în jurul orei 15:00, in pijamale. Oricât de fericit pare acest lucru, știm cu toții că nu se adaugă în ecuația productivă - în special pentru o persoană care lucrează la un proiect solo cu un termen limită. În schimb, este o alegere înțeleaptă să vă setați un program și să vă trageți la răspundere. Ești obișnuit să lucrezi de la 9 la 17? Sau poate sunteți mai creativ dimineața și, prin urmare, începând cu ora 7 AM ar fi mai bine?


Găsiți perioada din zi care pentru dvs funcționează cel mai bine și asigurați-vă că vă angajați in a o exploata. Este important să te gândești la faptul că lucrezi dintr-un birou, rămânând strict în ceea ce privește intervalul de timp. Dacă aveți organizare, veti beneficia foarte mult de acest timp. Vei ști ce ore sunt cele mai productive pentru tine, reducându-ți șansele de amânare.



2. Îmbracă-te


Chiar dacă nu intenționați să vedeți pe nimeni sau să vă părăsiți casa toată ziua, să vă puneți hainele dimineața (și nu vorbim despre o simplă cămașă cu boxeri, așa cum faceți în mod normal pentru interviurile Skype) . Dar de ce? Deoarece îmbrăcarea vă păcălește mintea să vă gândiți că plecați undeva, de aceea vă pregătește să vă ocupați de această putere de muncă pe deplin. Nu, nu trebuie să îmbrăcați un costum și o cravată (dacă nu doriți, nu vă vom opri), dar chiar și trecerea de la pijamale la pulover sau blugi ușor mai prezentabili vă va ajuta să vă simțiți mai pregătiți de muncă. Majoritatea oamenilor au o rutină de dimineață înainte de a merge la serviciu, așa că nu omite asta. Faceți-vă părul, faceți un duș - orice trebuie să faceți pentru a vă simți pregătiți să vă ocupați de sarcinile de serviciu.




3. Stabiliți termene


În calitate de persoane care amână uneori lucrurile (cum ar fi studenții de la facultate, în timpul sesiunilor), înțelegem cât de dificil este să lucrezi la un proiect care uneori dureaza luni de zile. O modalitate bună de a vă motiva este să vă faceți propriile termene. Stabiliți valori de referință pe parcurs, care vă vor ajuta să realizați cate ceva în fiecare zi, astfel încât să lucrați constant, mai degrabă decât să vă înghesuiți în ultima clipă. Încercați să vă mituiți cu un stimulent suplimentar. După ce ați respectat un termen limită, puteți să vă dați o recompensă, indiferent dacă este o gustare sănătoasă, o baie relaxantă sau o nouă pereche de adidași.



4. Sa aveți un plan săptămânal


Similar cu stabilirea termenelor, un plan pentru o săptămână te va ajuta să rămâi concentrat și pe calea cea bună. La sfârșitul fiecărei săptămâni, planificați-vă sarcinile viitoare pentru săptămâna următoare. În acest fel, când te trezești în fiecare dimineață, poți începe imediat. Asigurați-vă că, de asemenea, vă stabiliți zilnic obiectivele proprii: începeți să vă creați site-ul dvs. independent, terminați prezentarea pentru sfârșitul săptămânii, scrieți trei postări pe rețelele de socializare - orice doriți să realizați, să vă angajați.



5. Utilizați instrumente de comunicare online

Una dintre cele mai mari provocări de a lucra de acasă este comunicarea cu restul echipei tale. O bună comunicare este esențială pentru un flux de lucru lin și productiv, deoarece îi ajută pe membrii echipei să rămână conectati și să evite orice neînțelegeri sau greșeli. Din fericire, există o varietate de instrumente disponibile pentru a menține angajații conectați. . Pentru discuții mai aprofundate, optați pentru conferințe video folosind platforme precum Skype, BlueJeans sau Zoom. O puteți face si prin Connecteam, o aplicație de management de echipă care nu numai că vă ajută să comunicați cu angajații de la distanță, dar care vă permite, de asemenea, să gestionați programarea angajaților și să trimiteți documente importante, comunicând regulat cu echipa dvs. pentru a menține întâlnirile și discuțiile pe care le-ați avea în birou.



6. Deconectați-vă


Social media poate opri productivitatea mai repede decât puteți atinge „like”. Este tentant să parcurgi fluxurile de socializare pe tot parcursul zilei insă, înainte de a le termina de vazut, a si trecut o oră și tu te afli în adâncime pe web înfășurându-te pe fotografiile Instagram ale verișoarei, iubitei, surorii prietenului tău. Deci, încearcă să te deconectezi din toate conturile tale sociale în timpul orelor de muncă. Verificarea rețelelor de socializare este o compulsie obișnuită, deci va face lucrul cât mai dificil pentru dvs.. De asemenea, împiedicați-vă să vă verificați în mod compulsiv căsuța de e-mail. Un studiu constată că oamenii își verifică e-mailul în medie de 74 de ori pe zi. Stabiliți-vă ore specifice dimineața, după-amiaza și seara pentru a verifica și răspunde la e-mailurile dvs., astfel încât să vă puteți concentra mai mult pe activitatea productivă reală.



7. Ia o pauză


Nu este nimic în neregulă cu părăsirea muncii și luarea unei pauze; de fapt, îți va spori efectiv atenția. Abordarea de a întrerupe sa fie insa cu disciplină. Dacă ați avut o oră cu adevărat productivă, acordați-vă 5-7 minute pentru a face o cafea sau a discuta cu sotul/sotia. Poate tocmai ați terminat un proiect - acesta este un moment bun pentru a face o plimbare, dar la o oră exactă trebuie să vă întoarceți. S-ar putea să descoperiți că a lua 15 minute pentru a medita la ce ati facut sau ce aveti in continuare de facut sau a vă întinde pe canapea vă oferă reîmprospătarea mentală de care aveți nevoie. De asemenea nu uitați să luați o pauză pentru masa de prânz.




8. Un spațiu de lucru dedicat


Creați un spațiu în casa dvs. destinat exclusiv lucrului. Aceasta nu trebuie să fie o cameră întreagă sau chiar o masă întreagă, doar sa fie o zonă pe care o utilizați zilnic. Acest lucru vă va ajuta mintea să știe că este timpul să funcționați din momentul în care vă așezați acolo. Va fi mai ușor să rezistați dorinței de a face orice altceva în casa sau in jurul casei și veți îndeplini sarcini mai productive. Știm din experiență că este mai bine când totul este curat și organizat înainte de a începe să funcționeze. Asigurați-vă că vă veți trezi suficient de devreme pentru a vă curăța zona de lucru înainte de ora programată.



9. Consultați aplicațiile de productivitate


Indiferent dacă este vorba de o comunicare greșită cu echipa ta sau de o serie de noi distrageri în casa