Caută

Ce este marketingul digital? Ghidul complet

Actualizată în: 27 Oct. 2020


În aceaste vremuri, o lume fără internet este de neimaginat. Cu peste 4,5 miliarde de utilizatori activi pe tot globul, web-ul a devenit principalul hub pentru distribuirea și difuzarea informațiilor - fie că este vorba despre actualizări despre familie, știri despre știință și politică sau despre divertisment transmis între prieteni.


Această tranziție către lumea online a schimbat și modul în care întreprinderile își promovează produsele și serviciile. Ca majoritatea lucrurilor, domeniul marketingului a ajuns să se învârtă în jurul rețelei - crearea de site-uri web, rețelele de socializare și reclamele online ocupând în mare măsură locul panoului publicitar, apelului telefonic la rece și al reclamelor tipărite.


În acest ghid, ne vom concentra asupra ceea ce este marketingul digital și cum îl puteți folosi pentru a vă promova marca dumneavoastra. De asemenea, vom descompune diferitele tipuri de marketing digital, astfel încât să puteți afla despre practicile specifice de care poate beneficia afacerea dvs.



Ce este marketingul digital?


Marketingul digital este definit ca fiind utilizarea canalelor digitale pentru promovarea unui produs sau serviciu. Scopul acestei abordări este de te a conecta cu clienții online - locul în care petrec cel mai mult timp căutând informații sau divertisment.


Marketingul digital este o practică largă, pur și simplu pentru că există atât de multe canale online disponibile. Postarea pe social media este o formă de marketing digital, la fel ca și marketingul prin e-mail și bloggingul. Împreună, conținutul promoțional pe aceste platforme diverse formează o strategie de marketing online coezivă.



Beneficiile marketingului digital


Fiecare companie - de la mari organizații internaționale la magazine independente de cărămidă și mortar - poate câștiga din publicitatea online. Iată câteva dintre modalitățile de marketingul digital de care poate beneficia afacerea dvs.:

Construiți conștientizarea mărcii, punându-vă amprenta pe web.

• Implicarea clienților potențiali și generarea de clienți.

Aprofundarea relațiilor cu clienții și construirea unei baze de clienți fideli.

Ghidarea clienților prin pâlnia de marketing, de la primul punct de atingere până la vânzare.



Tipuri de marketing digital


Marketingul digital nu este o singură practică, dar, în schimb, este suma mai multor elemente. Unele dintre cele mai comune exemple de marketing digital includ:

(si aici o sa folosim termenii in limba engleza, intentionat pentru ca sunt cei mai comuni)

  • Search engine optimization (SEO)

  • Content marketing

  • Social media marketing

  • Pay per click (PPC)

  • Native advertising

  • Affiliate marketing

  • Influencer marketing

  • Email marketing

  • Marketing automation

  • Online PR

  • Mobile marketing

  • Conversion rate optimization (CRO)

Deși acest lucru poate părea foarte mult, rețineți că nu este necesar să implementați toate aceste practici. Cu toate acestea, este important să vă familiarizați cu ele, astfel încât să înțelegeți mai bine ce metode ar trebui să intre în propria strategie de marketing.



01. Search engine optimization (SEO)

Element de bază al marketingului digital, SEO este practica de a optimiza site-ul dvs. pentru a obține un nivel mai ridicat în rezultatele motoarelor de căutare. Atunci când site-ul dvs. web apare ca rezultat de top pe Google și alte motoare de căutare, oamenii sunt mai susceptibili să facă clic pe linkul dvs., să afle despre marca dvs. și poate chiar să devină clienți. Există trei moduri largi de a îmbunătăți SEO-ul site-ului dvs. web:

• SEO on-page - implică optimizarea paginilor de pe site-ul dvs. web, efectuând cercetări prin cuvinte cheie. Când încorporați cuvinte cheie strategice pe site-ul dvs., puteți obține un nivel înalt pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare și îndrumați clienții prin pâlnia de vânzări cu conținut relevant și autoritar.

• SEO off-page - se referă la îmbunătățirea SEO, uitându-te la pagini externe site-ului tău. Link-urile de intrare către site-ul dvs. web - cunoscute sub numele de backlinks - sunt o componentă critică a SEO în afara paginii. Rețeaua de editori, scrierea postărilor pentru invitați și furnizarea de conținut bogat în informații pe blogul dvs. vă poate ajuta să vă îmbunătățiți SEO-ul off-page.

• SEO tehnic - se ocupă de elementele backend ale site-ului dvs. web, cum ar fi codarea, datele structurate, compresia imaginii și multe altele. Optimizarea acestor elemente poate face mai ușoră pentru motoarele de căutare „citirea” site-ului dvs. și îmbunătățirea vitezei paginii.



02. Content marketing


Strâns legat de SEO, marketingul de conținut este, de asemenea, o componentă de bază a marketingului digital. Aceasta implică crearea și promovarea conținutului cu obiectivele de creare a conștientizării mărcii, creșterea traficului către site-ul dvs. web, generarea de oportunități și conversia clienților. Conținutul pe care îl creați poate avea mai multe forme:

• Postări pe blog: Pornirea unui blog - și utilizarea unor cuvinte cheie strategice, în articolele dvs. - este o modalitate excelentă de a aduce trafic pe site-ul dvs. și de a vă atrage clienții.

• Carti electronice și albume: Adăugarea de conținut în formă lungă și profundă pe site-ul dvs. web vă stabilește experiența în industrie și creează încredere în rândul publicului. De asemenea, puteți oferi acest conținut pentru descărcare în schimbul informațiilor de contact ale cititorilor dvs., ajutându-vă să generați oportunități de angajare sau vanzare.

• Videoclipuri: conținutul site-ului web nu trebuie să fie numai în formă scrisă. Adăugarea de videoclipuri pe site-ul dvs. web este o modalitate captivantă de a furniza informații valoroase publicului tău.

• Infografica: O altă formă de conținut vizual, infografica este o modalitate amuzantă și utilă de a facilita conceptualizarea informațiilor pentru cititori. Explicațiile complexe și statisticile sunt deosebit de potrivite acestui format de conținut.

• Podcast-uri: Acest format de conținut sonor este un mod util de a vă consolida conexiunea cu publicul dvs. și de a construi o comunitate fidelă în jurul mărcii dvs. Pentru a porni un podcast, încercați să repuneți conținutul site-ului web existent, cum ar fi postările de pe blog și adaptându-l pentru audio.

Webinarii: o fuziune de webinarii „web” și „seminar” implică în continuare audiența dvs., vă stabiliți autoritatea și încântați clienții cu valoarea suplimentară pe care o oferă.


Indiferent de formatele de conținut pe care le alegeți, asigurați-vă că vă concentrați pe subiecte care sunt relevante și valoroase pentru publicul dvs. și care vă vor ajuta să stimulați SEO-ul site-ului dvs.