top of page
Caută

Ce este marketingul digital? Ghidul complet

Actualizată în: 27 oct. 2020


În aceaste vremuri, o lume fără internet este de neimaginat. Cu peste 4,5 miliarde de utilizatori activi pe tot globul, web-ul a devenit principalul hub pentru distribuirea și difuzarea informațiilor - fie că este vorba despre actualizări despre familie, știri despre știință și politică sau despre divertisment transmis între prieteni.


Această tranziție către lumea online a schimbat și modul în care întreprinderile își promovează produsele și serviciile. Ca majoritatea lucrurilor, domeniul marketingului a ajuns să se învârtă în jurul rețelei - crearea de site-uri web, rețelele de socializare și reclamele online ocupând în mare măsură locul panoului publicitar, apelului telefonic la rece și al reclamelor tipărite.


În acest ghid, ne vom concentra asupra ceea ce este marketingul digital și cum îl puteți folosi pentru a vă promova marca dumneavoastra. De asemenea, vom descompune diferitele tipuri de marketing digital, astfel încât să puteți afla despre practicile specifice de care poate beneficia afacerea dvs.



Ce este marketingul digital?


Marketingul digital este definit ca fiind utilizarea canalelor digitale pentru promovarea unui produs sau serviciu. Scopul acestei abordări este de te a conecta cu clienții online - locul în care petrec cel mai mult timp căutând informații sau divertisment.


Marketingul digital este o practică largă, pur și simplu pentru că există atât de multe canale online disponibile. Postarea pe social media este o formă de marketing digital, la fel ca și marketingul prin e-mail și bloggingul. Împreună, conținutul promoțional pe aceste platforme diverse formează o strategie de marketing online coezivă.



Beneficiile marketingului digital


Fiecare companie - de la mari organizații internaționale la magazine independente de cărămidă și mortar - poate câștiga din publicitatea online. Iată câteva dintre modalitățile de marketingul digital de care poate beneficia afacerea dvs.:

Construiți conștientizarea mărcii, punându-vă amprenta pe web.

• Implicarea clienților potențiali și generarea de clienți.

Aprofundarea relațiilor cu clienții și construirea unei baze de clienți fideli.

Ghidarea clienților prin pâlnia de marketing, de la primul punct de atingere până la vânzare.



Tipuri de marketing digital


Marketingul digital nu este o singură practică, dar, în schimb, este suma mai multor elemente. Unele dintre cele mai comune exemple de marketing digital includ:

(si aici o sa folosim termenii in limba engleza, intentionat pentru ca sunt cei mai comuni)

  • Search engine optimization (SEO)

  • Content marketing

  • Social media marketing

  • Pay per click (PPC)

  • Native advertising

  • Affiliate marketing

  • Influencer marketing

  • Email marketing

  • Marketing automation

  • Online PR

  • Mobile marketing

  • Conversion rate optimization (CRO)

Deși acest lucru poate părea foarte mult, rețineți că nu este necesar să implementați toate aceste practici. Cu toate acestea, este important să vă familiarizați cu ele, astfel încât să înțelegeți mai bine ce metode ar trebui să intre în propria strategie de marketing.



01. Search engine optimization (SEO)

Element de bază al marketingului digital, SEO este practica de a optimiza site-ul dvs. pentru a obține un nivel mai ridicat în rezultatele motoarelor de căutare. Atunci când site-ul dvs. web apare ca rezultat de top pe Google și alte motoare de căutare, oamenii sunt mai susceptibili să facă clic pe linkul dvs., să afle despre marca dvs. și poate chiar să devină clienți. Există trei moduri largi de a îmbunătăți SEO-ul site-ului dvs. web:

• SEO on-page - implică optimizarea paginilor de pe site-ul dvs. web, efectuând cercetări prin cuvinte cheie. Când încorporați cuvinte cheie strategice pe site-ul dvs., puteți obține un nivel înalt pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare și îndrumați clienții prin pâlnia de vânzări cu conținut relevant și autoritar.

• SEO off-page - se referă la îmbunătățirea SEO, uitându-te la pagini externe site-ului tău. Link-urile de intrare către site-ul dvs. web - cunoscute sub numele de backlinks - sunt o componentă critică a SEO în afara paginii. Rețeaua de editori, scrierea postărilor pentru invitați și furnizarea de conținut bogat în informații pe blogul dvs. vă poate ajuta să vă îmbunătățiți SEO-ul off-page.

• SEO tehnic - se ocupă de elementele backend ale site-ului dvs. web, cum ar fi codarea, datele structurate, compresia imaginii și multe altele. Optimizarea acestor elemente poate face mai ușoră pentru motoarele de căutare „citirea” site-ului dvs. și îmbunătățirea vitezei paginii.



02. Content marketing


Strâns legat de SEO, marketingul de conținut este, de asemenea, o componentă de bază a marketingului digital. Aceasta implică crearea și promovarea conținutului cu obiectivele de creare a conștientizării mărcii, creșterea traficului către site-ul dvs. web, generarea de oportunități și conversia clienților. Conținutul pe care îl creați poate avea mai multe forme:

• Postări pe blog: Pornirea unui blog - și utilizarea unor cuvinte cheie strategice, în articolele dvs. - este o modalitate excelentă de a aduce trafic pe site-ul dvs. și de a vă atrage clienții.

• Carti electronice și albume: Adăugarea de conținut în formă lungă și profundă pe site-ul dvs. web vă stabilește experiența în industrie și creează încredere în rândul publicului. De asemenea, puteți oferi acest conținut pentru descărcare în schimbul informațiilor de contact ale cititorilor dvs., ajutându-vă să generați oportunități de angajare sau vanzare.

• Videoclipuri: conținutul site-ului web nu trebuie să fie numai în formă scrisă. Adăugarea de videoclipuri pe site-ul dvs. web este o modalitate captivantă de a furniza informații valoroase publicului tău.

• Infografica: O altă formă de conținut vizual, infografica este o modalitate amuzantă și utilă de a facilita conceptualizarea informațiilor pentru cititori. Explicațiile complexe și statisticile sunt deosebit de potrivite acestui format de conținut.

• Podcast-uri: Acest format de conținut sonor este un mod util de a vă consolida conexiunea cu publicul dvs. și de a construi o comunitate fidelă în jurul mărcii dvs. Pentru a porni un podcast, încercați să repuneți conținutul site-ului web existent, cum ar fi postările de pe blog și adaptându-l pentru audio.

Webinarii: o fuziune de webinarii „web” și „seminar” implică în continuare audiența dvs., vă stabiliți autoritatea și încântați clienții cu valoarea suplimentară pe care o oferă.


Indiferent de formatele de conținut pe care le alegeți, asigurați-vă că vă concentrați pe subiecte care sunt relevante și valoroase pentru publicul dvs. și care vă vor ajuta să stimulați SEO-ul site-ului dvs.




03. Social media marketing


O altă piatră de temelie a unei strategii puternice de marketing digital este social media marketingul. Aceasta implică promovarea mărcii dvs. pe canalele sociale, pentru a crește nivelul de conștientizare a mărcii, conducerea traficului către site-ul dvs. web și captarea de oportunități. Puteți face acest lucru creând postări pe canale populare de socializare, cum ar fi:

Postările dvs. pot include orice, de la articole de blog interesante la videoclipuri despre produsul dvs. în acțiune. Alegeți canale pe care publicul dvs. este cel mai activ; adesea, acesta este un factor al demografiei lor, cum ar fi vârsta și locația, precum și interesele acestora.


04. Pay per click (PPC)


Unele metode de marketing digital, cum ar fi blogging-ul, SEO și postarea pe rețelele de socializare sunt si organice - ceea ce înseamnă că atrag traficul „în mod natural” pentru afacerea dvs., mai degrabă decât necesitatea de a cheltui bani direct. Totuși, alte practici vin cu un preț.


PPC, un acronim pentru pay per click, este o formă deosebit de puternică de publicitate online plătită. Ca și SEO, PPC este un tip de marketing pentru motoarele de căutare sau SEM. Dacă cunoașteți postările etichetate „Anunț” din partea de sus și de jos a paginilor cu rezultatele căutării Google, ați văzut deja PPC în acțiune.


Prin acest model, agențiile de publicitate plătesc o taxă de fiecare dată când faceți clic pe linkul lor. Ca și în cazul altor forme de marketing digital, scopul PPC este de a conduce traficul către un site web pentru a genera oportunități și a face vânzări.


În general, PPC este utilizat fie pe motoarele de căutare, fie pe platformele de social media:

• Google: PPC marketingul pentru motoarele de căutare este cel mai frecvent asociat cu reclame Google.

• Facebook: Puteți utiliza modelul pay per click pentru a face reclamă pe Facebook. Crearea de postări plătite pe Facebook vă ajută să extindeți acoperirea dvs., expunând conținutul dvs. către persoanele care nu vă urmăresc.

• LinkedIn: Puteți face PPC și pe LinkedIn, ajutându-vă să vă prezentați în fața publicului profesional.

• Twitter: De asemenea, puteți utiliza anunțuri Twitter pentru a vă orienta publicul relevant și pentru a vă extinde.



05. Native advertising (publicitatea autohtona)


Publicitatea autohtonă este, de asemenea, un model popular de marketing online. Spre deosebire de pop-up-urile mari și alte reclame intruzive, anunțurile native se potrivesc cu formatul și tonul platformei pe care apar. Anunțurile autohtone apar adesea pe site-uri web și afișează conținut care se „îmbină” cu articolele din jur sau postările de pe blog. De exemplu, acestea pot apărea ca un videoclip încorporat într-o postare pe blog sau ca o lectură recomandată în partea de jos a paginii.


Obiectivul publicității autohtone este de a îndruma utilizatorii să facă clic pe conținutul care îi va duce pe pagina companiei tale. Dacă conținutul anunțat este discret și este foarte relevant pentru materialul la îndemână, utilizatorii pot fi mai încântați să facă clic.





06. Affiliate marketing (marketing afiliat)


Marketingul afiliat este o practică de marketing digital în care o parte, cum ar fi un influencer sau o marcă, primește un comision pentru promovarea produselor sau serviciilor altcuiva. Pentru companii, această practică este benefică deoarece le permite să ajungă la adepții acelei părți.


Prin modelul de marketing afiliat, o companie furnizează acelei părți (numită afiliat) un link special, care duce de obicei la o pagină pentru a-și achiziționa produsul. La rândul său, afiliatul va posta despre acel produs (de obicei pe blogul lor sau în paginile de socializare), promovând link-ul dat în conținutul lor. Când utilizatorii fac clic pe linkul respectiv și cumpără, este un câștig atât pentru marcă, cât și pentru afiliat: compania face o vânzare, iar afiliatul câștigă un comision pentru vânzarea respectivă.


Brandurile se pot conecta cu afiliații folosind platforme precum ShareASale sau CJ Affiliate, sau ajungând direct la influenceri.



07. Influencer marketing (marketing de influienta)


Această practică este similară cu marketingul afiliat prin faptul că implică o altă persoană care îți promovează brandul, de obicei pe social media sau pe blogul lor. Spre deosebire de afiliați, însă, influencerii sunt plătiți de companie pur și simplu pentru promoție - indiferent dacă oamenii cumpără efectiv produsul.


Influencer markentingul este eficientă deoarece ajută mărcile să ajungă la fanbase-ul unui anumit influencer. Atunci când acel influencer este de încredere în rândul adepților lui, are puterea de a schimba deciziile de cumpărare ale fanilor, recomandând un produs.


Pe partea de afaceri, cheia unui parteneriat de succes este alegerea influencerilor a căror audiență se potrivește cu piața dvs. țintă. De exemplu, o companie care vinde echipament sport ar beneficia cel mai mult de colaborarea cu un sportiv binecunoscut. De asemenea, o afacere care vinde produse cosmetice ar fi înțelept să caute o colaborare cu un influencer de frumusețe.



08. Email marketing


Aproape sigur ați primit un e-mail marketing într-o anumită formă - de fapt, probabil că aveți e-mailuri de marcă care stau în căsuța de e-mail chiar acum. Această strategie populară de marketing digital implică comunicarea cu publicul țintă prin e-mail cu obiectivele de îmbunătățire a implicării, promovarea produselor și conducerea conversiilor și a vânzărilor.


În linii mari, există patru tipuri diferite de e-mailuri de marketing pe care le puteți trimite către clienți și clienți:


• Campaniile prin e-mail promovează produsele, oferă oferte speciale sau cupoane sau încurajează oamenii să se înscrie la un produs sau serviciu. Newsletterurile sunt trimise în mod constant pentru a oferi abonaților actualizări periodice, cum ar fi noi postări pe blog, știri din industrie sau evenimente viitoare.

E-mailurile de marketing automate sunt trimise automat pe baza declanșatoarelor predefinite și includ e-mailuri de bun venit, e-mailuri de naștere și e-mailuri de memento. E-mailurile tranzacționale automatizate includ confirmări automate ale comenzii, actualizări de expediere și memento-uri de întâlnire.


Puteți utiliza NewsMan, Maichimp si altele pentru a configura campanii de e-mail, buletine informative și automatizări pentru afacerea dvs. Aceaste platforme sunt deosebit de eficiente deoarece urmăresc statisticile privind deschiderea prin e-mail, vizualizări și clicuri, oferindu-vă o perspectivă asupra performanței afacerii dvs. De asemenea, vă permit să personalizați designul e-mailurilor dvs. astfel încât acestea să se potrivească aspectului brandului dvs.



09. Marketing automation (automatizarea marketingului)


Vorbind de e-mailurile automate - sunt exemple de practică de marketing digital mai largă numită automatizare de marketing. După cum sugerează și numele, aceasta implică automatizarea sarcinilor de marketing de bază.

Ideea din spatele acestei practici este de a simplifica sarcinile repetitive care altfel ar fi făcute manual, cum ar fi e-mailuri tranzacționale, analiza datelor și multe altele. Unele sarcini care beneficiază de automatizare includ: • Mulțumiri, confirmări și e-mailuri de bun venit • Programare post social media • Live Chat-urile • Analiza datelor


Automatizarea marketingului este o modalitate importanta de a construi relații cu clienții dvs. în timp ce susțineți un flux de lucru organizat și productiv.




10. Online public relations - PR (relatii publice online)


PR-ul online este practica de a obține acoperire din publicații și bloguri online. Aceasta tinde solicitarea prezentei jurnalistilor și a editorilor in publicațiile relevante, pe care le puteți face prin LinkedIn sau Twitter. PR include, de asemenea, monitorizarea reputației mărcii dvs. pe web în general. De exemplu, va trebui să vă angajați cu comentarii pe blogul dvs. și în postările de social media, precum și să răspundeți la recenziile online ale companiei dvs.



11. Mobile marketing


Adesea, conversia clienților prin ecranele laptopurilor lor pare a fi scopul final. Cu toate acestea, este important să profităm de asemenea de un dispozitiv mai mic - dar la fel de important - smartphone-ul. Acest lucru este deosebit de important, având în vedere că utilizarea de internet mobilă cuprinde peste 50% din traficul online din întreaga lume.


Marketingul mobil presupune adaptarea practicilor standard de marketing digital pentru a se potrivi experienței mobile. Aceasta include:


• Optimizarea vitezei paginii dvs. mobile: Google folosește viteza paginii ca factor de clasare pentru mobil și cautare pe desktop. În plus, utilizatorii pot naviga rapid departe de un site cu un timp de încărcare lent. Pentru a îmbunătăți viteza site-ului dvs. mobil, încercați să mențineți site-ul dvs. ușor - de exemplu, evitați imagini grele și reduceți redirecționarile. Proiectarea site-ului dvs. pentru mobil: site-ul dvs. este un instrument fundamental de marketing care vă reprezintă brandul, vă prezintă produsul sau serviciul și îi convinge pe oameni să cumpere. Ca atare, felul în care apare pe mobil joacă un rol crucial în transformarea publicului sau nu.


Crearea de e-mail-uri prietenoase pentru mobil: Cercetările arată că se deschid conturile mobile pentru aproape jumătate din toate e-mailurile. Având în vedere acest lucru, este esențial ca, campaniile dvs. de e-mail să fie proiectate pentru ecranul mobil. Asta înseamnă linii scurte de subiect, text concis și un CTA clar și proeminent.


Experimentarea cu reclame în aplicație: nu vă limitați anunțurile la site-urile web și motoarele de căutare. Publicitatea în aplicațiile mobile relevante este, de asemenea, o practică valoroasă care vă poate extinde și mai mult.



12. Conversion rate optimization - CRO (Optimizarea ratei de conversie)


În cazul în care este necesar să se reducă obiectivele de marketing digital, până la urmă, este necesară o ultimă componentă - trebuie să se optimizeze rata de conversie. Este necesară proiectarea site-ului dvs. web cu o înțelegere a modului în care utilizatorii pot interacționa.


Pentru a face acest lucru, trebuie să rămână placut impresionati de modul de navigare pe site-ul tău. Instrumente de urmărire și analitice vă pot furniza date cantitative despre comportamentul utilizatorilor de pe site, pentru a putea acorda o ghidare pentru a putea proteja pâlnia de vânzări.



De ce ai nevoie de marketing digital


În general, marketingul digital este un concept larg care acoperă o varietate de practici și folosește o gamă largă de canale online. Totuși, stă la baza acestor elemente diferite, este o temă comună - posibilitatea de a profita de piața uriașă a potențialilor clienți online.


Fie că decideți să vă creșteți blogul, să creați un buletin de e-mail sau să faceți publicitate pe Google, veți putea aduce mai mult trafic pe site-ul dvs., puteți crea conexiuni mai puternice cu clienții dvs. și vă puteți urmări și măsura rezultatele. Nu numai că acest lucru vă va ajuta să câștigați clienți pe termen scurt, dar vă va ajuta și să construiți o strategie durabilă, pe termen lung, pentru îmbunătățirea și creșterea viitoare.


Un articol de Rebecca Strehlow, Wix Blog Writer

Tradus si adaptat de Nameform Media

Piatra Neamt, 23.08.2020


92 afișări0 comentarii
bottom of page