top of page
Caută

9 tipuri de branding pe care trebuie să le cunoașteți

Actualizată în: 30 iun. 2021


Ați brandui o linie de îmbrăcăminte sportivă la fel ca și pentru a unui îngrijitor pentru câini sau o companie de produs biscuiti keto? Deși ai putea încerca, probabil că nu ai ajunge la efectul scontat. Indiferent dacă creați un brand pentru un produs, serviciu sau persoană, înțelegerea tipurilor specifice de branding și diferențele unice dintre acestea vă va ajuta să realizați strategii mai bune.



Deși există anumite variabile care rămân constante în toate tipurile de branding, cum ar fi cunoașterea pieței țintă, construirea unei identități de marcă sau crearea propriei sigle, trebuie să acordați atenție nuanțelor specifice domeniului dvs. Recunoașterea acestor diferențe subtile nu numai că vă va ajuta să construiți un brand mai intenționat, ci va face experiența pentru clienții dvs. mai autentică și mai relevantă.



Iată cele mai comune tipuri de branding pentru a vă ajuta să creați un brand de neuitat:

  1. Branding de produs

  2. Branding personal

  3. Branding corporativ

  4. Branding de retail

  5. Branding geografic

  6. Beanding pentru servicii

  7. Branding online

  8. Branding offline

  9. Co-branding



01. Brandingul de produs


Produsele sunt în jurul nostru, fiecare cu propria identitate sau personalitate și scop. Folosind culori strategice ale mărcii, sigle atent gândite, sloganuri memorabile și modele creative de pachete, brandingul produselor funcționează nu numai pentru a identifica anumite produse, ci și pentru a influența percepția atât pe piață, cât și în mintea consumatorilor.


Brandingul produsului bine executat poate contribui la crearea gradului de cunoaștere a mărcii și poate încuraja cumpărătorii să selecteze produsul dvs. pur și simplu pe baza esteticii. Desigur, aspectul nu este totul. Brandul produsului este, de asemenea, înrădăcinat în emoție și în sentimentul pe care consumatorul îl obține din utilizarea mărcii dvs.


Asigurarea că ajungeți la publicul potrivit este de o importanță vitală pentru dezvoltarea unei strategii de brand de succes. În plus, înțelegerea psihologiei culorii, puterea tipografiei și experiența unui design atent și a interacțiunilor din viața reală ar trebui să vă modeleze deciziile de branding ale produsului.


Un exemplu de marcă excelentă de produse poate fi văzut în înghețata Jeni's, o companie premium de înghețată în stil Philadelphia. Folosind lapte de la vaci hranite cu iarbă, fără a adauga ouă și fără arome sintetice, Jeni’s este cunoscuta pentru ingredientele de înaltă calitate. Și mai mult, cu arome exclusive, cum ar fi untul brun de migdale si altele, acestea sunt cu adevărat unice.


Dincolo de înghețata de înaltă calitate, produsul este ușor de recunoscut prin ambalajul său. Ambalajul unic are imediat un impact și se evidențiază în orice culoar de înghețată sau congelator. Cu aproximativ 44 de magazine Jeni’s Scoop situate în toată America, același design este ecou pe întreg site-ul web.


Mai mult, Jeni’s oferă cutii de livrare a înghețatei cu comandă directă, cu pachete personalizate de înghețată. Jeni’s a făcut cu siguranță experiența de a mânca înghețată acasă la fel ca și a mânca într-un magazin. Gustul, identitatea vizuală și experiența produsului rămân consecvente și tocmai acest lucru îi face pe clienții fideli Jeni's să revină pentru mai mult.




02. Brandingul personal

Când vă gândiți la branding, probabil că îl asociați cu produse sau servicii, da si o anumită persoană poate fi considerată și un brand unic. Brandul personal este asta. Este combinația setului tău unic de abilități și experiențele care modelează exact cine ești și cum interacționezi cu lumea. Brandingul personal are loc în toate industriile, dar este cel mai frecvent în rândul politicienilor, muzicienilor, sportivilor, designerilor de modă, actorilor și influencerilor. Cu toate acestea, nu este rezervat doar celor bogați și faimoși. Brandingul personal de succes vă va face să ieșiți din mulțime și să vă oferiți un avantaj competitiv, nu numai pentru a avansa in cariera, ci și pentru a modela percepția oamenilor. La fel ca alte tipuri de branding, cultivarea propriului dvs. brand personal unic vă va ajuta să vă construiți încrederea, să vă formați reputația și să vă deschideți noi și interesante oportunități. Dacă aveți un site de CV profesional online și utilizați o grafică atentă pe rețelele de socializare, vă puteți ajuta să vă construiți personalitatea online. A fi activ pe canalele sociale, a face rețea cu alți profesioniști din industria dvs. și, cel mai important, a rămâne fidel cu voi înșivă este cel mai bun mod de a construi un brand personal autentic.


03. Brandingul corporativ


Asemanator cu brandul de produse și personal, brandingul corporativ este crearea unei identități de marcă, dar pentru o întreagă corporație. Este suma totală a părților unei entități corporative, mai degrabă decât doar a produselor sau serviciilor individuale. Brandingul corporativ necesită o mare strategie, deoarece trebuie să țină cont de fiecare aspect al companiei (sau companiilor), care include toate produsele, serviciul pentru clienți, cultura angajaților și impactul pe piață.


Când branding-ul corporativ este realizat bine, acesta poate produce impresii de durată și poate favoriza recunoașterea mărcii. Acesta este motivul pentru care coerența este esențială pentru a cultiva încrederea mărcii în timp ce modelează percepția. Lucruri precum valorile mărcii dvs., mesageria de marcă, vocea mărcii și ghidul vizual al stilului mărcii joacă un rol esențial în dezvoltarea unei identități corporative autentice.


Un exemplu excelent de branding corporativ poate fi văzut în compania e.l.f cosmetice (ochi, buze, față), o linie de machiaj vegană ieftină, care a făcut furori în industria cosmetică. Marca a fost fondată pe baza creării de produse accesibile pentru clienții care au gust rafinat.


Cofondatorul Scott Vincent Borba explică într-un interviu CNN: „Am văzut toate aceste femei cu poșete Louis Vuitton și tocmai cumpărau camioane de balsam de buze și oje și am crezut că există o piață majoră aici”. Astfel, compania a fost înființată pentru a crea un machiaj ieftin de bună calitate, care, de asemenea, se întâmplă să fie total prietenos cu veganii (ceea ce a deschis desigur o altă piață).


Ce face brandul corporativ e.l.f. atât de impresionant sunt valorile de marcă foarte identificabile și autentice, care pot fi văzute în mesajele lor de marcă, promovând fără echivoc diversitatea, incluziunea și angajamentul. Ei declară cu mândrie pe site-ul lor web „e.l.f. este potrivit pentru orice tip de ochi, buză, față sau laba piciorului ”.


Nu numai că susțin aceste valori în produsele lor, dar practică cu adevărat ceea ce predică prin parteneriatul cu o multitudine de organizații non-profit și donând parte din profitul din vânzări către aceste cauze demne, care sunt perfect aliniate cu valorile lor.


Fiecare detaliu, de la designul logo-ului și pachetului până la postările lor Instagram și colaborările influencerilor, servesc la identificarea a cine sunt și ce reprezintă. Poate cel mai remarcabil mashup a fost între e.l.f și Chipotle, unde au creat o paletă de ediție limitată, care s-a epuizat în doar 4 minute.


În ziua lansării produsului, Chipotle a vândut și un fel de mâncare vegan special, subliniind și mai mult inițiativa lor. Identitatea corporativă a e.l.f este inconfundabilă, ceea ce permite clienților actuali și potențiali să înțeleagă deja scopul, calitatea, prețul și fiabilitatea produsului lor.





04. Brandingul de retail


Să aruncăm o privire la un exemplu de ultimă generație de branding de retail, văzut la o marca canadiană de îmbrăcăminte sport Reigning Champ. Brandul minimalist subliniază pe site-ul lor web, „Procesul nostru este ghidat de principiile noastre: Respect pentru detalii. Simplitate ”. Și la fel ca tonurile neutre (doar negru, gri și bleumarin) ale liniei lor de îmbrăcăminte, magazinul imită aceeași moderare.


Locațiile magazinului lor sunt impecabil de curate, luminoase și pun hainele în evidenta. Brandul canadian și-a deschis recent primul magazin emblematic în Los Angeles, cu elemente notabile de design, cum ar fi rafturile mobile pentru îmbrăcăminte situate de-a lungul șinelor cu roți. Împreună cu podele curate din beton și pereții lor cu faianță albă, magazinul emană rafinament evocând în același timp spiritul unei săli de sport.


Acesta este un exemplu perfect al modului în care fiecare aspect al experienței de branding de retail poate influența consumatorii în timp ce reprezintă în mod holistic marca până la ultimul detaliu.



VA URMA

Un articol dupa si in parteneriat cu WIX Blog

Creat de: Kylie Goldstein, Branding Expert and Marketing Blogger

Tradus si adaptat de Nameform Media la 12.06.2021

343 afișări0 comentarii
bottom of page