Caută

Primii pași în marketing afiliat pentru un magazin online


un articol dupa 2Performant Blog, de Elena Petrov / Mai 13, 2020, cu adordul 2Performant


La invitația lui Victor Dulu, antreprenor în ecommerce și afiliat cu experiență, proprietarul grupului de Facebook Ecommerce Romania 247, Dorin Boerescu, CEO 2Performant, a susținut webinarul Primii pași în marketing afiliat pentru un magazin online.

Lăsăm mai jos înregistrarea completă + slide-urile prezentării, rezumatul în format text dar și mici fragmente video acolo unde am considerat că vor completa mai bine textul.

Ce vei afla:

  1. Ce este marketingul afiliat – Definiție, actori, context

  2. Setarea inițială a unui program de afiliere

  3. Utilizarea Platformei 2Performant

  4. Recrutarea și motivarea afiliaților

  5. Întrebări și răspunsuri

Vrei sa te alaturi programului 2Performant:

APLICA


Ca platformă de afiliere, suntem obișnuiți să discutăm în cifre și spunem mereu ”ne plac cifrele” 🙂 Până la urmă, cum să nu-ți placă să vorbești despre:

  • 4,821,545 - Numărul vânzărilor obţinute de magazine prin 2Performant

  • €195,964,078 - Încasaţi de magazine cu ajutorul platformei noastre

  • 391,151,970 - Click-uri trimise către advertiserii noștri

Însă ideea principală pe care a vrut Dorin să o transmită este că marketingul afiliat e despre oameni, nu despre cifre. Iar magazinele online care înțeleg asta au făcut deja primul pas pentru un program de afiliere de succes.



Publicitate plătită la cost pe vânzare

Asta este marketingul afiliat, pe scurt. Adică, modalitatea de colaborare dintre un magazin online și cei care pot trimite trafic targetat către magazin (vizitatori interesați de produsele vândute), primind în schimb un comision pentru vânzările generate.

Pentru magazinele online, marketingul afiliat este cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă, iar pentru afiliați este cel mai simplu mod de a câștiga bani din marketing.

Tehnic și foarte pe scurt, așa funcționează:



(acesta este o lecție gratuită din cursul Udemy ”Cum să câștigi bani ca afiliat 2Performant”)

Afiliatul promovează magazinul online colaborator printr-un link obținut cu ajutorul platformei de afiliere > potențialul client dă click pe reclama afiliatului și este direcționat către magazinul online > înainte de direcționare, platforma îi plasează potențialului client un cookie în browser > acel cookie va ajuta rețeaua de afiliere să raporteze ce afiliat a generat fiecare vânzare. Magazinul online plătește afiliații pe baza vânzărilor generate.


Plaforma de afiliere este cea care face aceste lucruri posibile, atât din punct de vedere tehnic, cât și prin ecosistemul de utilizatori creat.


Vrei sa te alaturi programului 2Performant:

APLICA



Cine sunt afiliații?

Altfel spus, cine îți poate promova magazinul prin 2Performant?

Cum ai văzut în clipul de mai sus, există mai multe tipuri de afiliați/proiecte de afiliere:

  • Site-uri de conținut – generalist sau comercial, nișat sau nu (publishing, blogging, proiecte dedicate) – exemple myblog.ro, fashion8.ro, bookuria.info. Chiar și vloguri – de exemplu acest video al Andreei Balaban în care toate link-urile din descriere către produsele testate sunt link-uri de afiliere.

  • Specialiști PayPerClick (Google & Facebook ads)

  • Publisheri (ziare, televiziuni, publicații online etc.). Avem în comunitatea noastră publisheri mari, cum ar fi Kudika sau Știrile ProTV.

  • Proiecte de cashback – găsești în platformă cele mai mari proiecte de cashback din România: Bonusway, ING Bazar, Beez.

  • Agregatoare de produse pe o anumită industrie – exemplu lovestyle.ro.

  • Comparatoare de prețuri, precum price.ro.

  • Comunități de shopping pe Facebook.

În platforma noastră există un top al afiliaților (pe nișe) numit Affiliate Ranking și orice magazin online cu un program de afiliere activ în 2Performant poate vedea în orice moment acest clasament. Este cel mai puternic tool de selecție in real time pe baza performanțelor, din industrie.

Pentru cine este potrivită afilierea?

Am zis la începutul articolului că marketingul afiliat este cel mai eficient mod de a cumpăra reclamă online. Însă nu este, nu poate fi și nici nu ar trebui să fie singurul canal de promovare.

Marketingul afiliat vine în completarea celorlalte canale, pentru că decizia de cumpărare, respectiv conversia, este ultimul pas în funnel-ul de achiziție de clienți. Iar afiliații practic asta pot face, să te ajute la captarea și calificarea cererii existente către magazinul tău, după cum se vede în schema de mai jos.


Dat fiind că riscul promovării este preluat de către afiliați (ei sunt cei care trimit trafic și câștigă bani doar dacă generează vânzări) magazinele care au succes aici sunt cele care au deja validat modelul de business și au depășit deja un nivel minim de 2-300 de vânzări pe lună, moment în care afiliații îi pot ajuta să își accelereze creșterea.

Există aproape 600 de branduri în platforma de afiliere 2Performant, atât nume mari precum