Caută
  • Andrei Neboisa

Cum să vă susțineți echipa în timp ce lucrați de la distanță

Actualizată în: acum 4 zile




Deoarece situația actuală obligă companiile să desfășoare activități în afara biroului, activitatea de la distanță a devenit tot mai frecventă. Munca de la distanță este o provocare nu numai pentru angajați, dar și pentru managerii de afaceri. Pe lângă menținerea site-ului dvs. profesional, vânzarea produselor și colaborarea cu clienții de acasă, trebuie să vă asigurați că angajații dvs. sunt susținuți și informați, chiar și atunci când nu împărtășiți același spațiu de lucru.


În calitate de lider în compania dvs., depinde de dvs. pentru a vă ajuta lucrătorii la distanță să se simtă parte a echipei. Făcând pași pentru a-i ține conectați și a le arăta că vă pasă, puteți încuraja un puternic sentiment de motivație a echipei care să-i păstreze pe angajații voștri fericiți și astfel să prospere afacerea chiar și în această perioadă.


Acest ghid complet va trece peste provocările muncii de la distanță și va oferi sfaturi detaliate despre cum să le depășiți:




Provocările lucrului de la distanță


Pentru a înțelege cum să vă sprijiniți mai bine echipa în aceste perioade, este important să identificați mai întâi provocările specifice pe care le pot întâmpina lucrătorii la distanță. Aceste provocări includ:


• Interacțiunea minimă a echipei. Lipsa interacțiunii față în față cu managerii și membrii echipei poate duce la faptul ca angajații să se simtă deconectați și să nu fie în contact


• Lipsa de acces la informații. Complexitatea comunicării la distanță poate face ca angajații să simtă că există ceva ce nu știu sau că nu sunt la curent cu ultimele sarcini.


• Sentimentele singurătății. Angajații se pot simți izolați în timp ce lucrează de la distanță, deoarece pierd oportunitățile de interacțiune socială obișnuită.


• Distragerile de la domiciliu. Distragerile, cum ar fi copiii, animalele de companie și televizorul, reduc uneori productivitatea în timp ce se lucrează de acasă.


• Suprasolicitarea și epuizarea. Reversul medaliei, fuziunii vieții de acasă cu cea profesională poate duce la pierderi, deoarece angajații își pot depăși orele obișnuite zilnice de lucru și uită să facă pauze.


Deși managementul echipei la distanță vine cu mai multe provocări, vestea bună este că managerii pot satisface nevoile angajaților lor în doar câțiva pași simpli. Aceste 7 sfaturi ușor de implementat vă vor ajuta echipa să se simtă conectati și potenți.



01. Alegeți platformele de comunicare potrivite


Prima considerație în gestionarea angajaților de la distanță este determinarea modului corect de a comunica cu aceștia. Utilizați canale de comunicare specifice locului de muncă pentru a vă asigura că angajații au un sistem organizat de comunicare profesională și că mesajele de lucru sunt clar distincte de cele personale.  


Puteți alege dintre sute de instrumente pentru a face comunicarea perfectă și ușoară pentru angajații dvs. Aceste instrumente includ:

• Aplicații de chat precum Slack sau Google Hangouts.

• Platforme de gestionare a sarcinilor, precum Monday și Asana.

• Instrumente de conferință video precum Zoom și BlueJeans.


Asigurați-vă că tehnologia dvs. de comunicare este consecventă pentru toți angajații dvs. și că fiecare persoană este instruită în mod corespunzător în utilizarea diferitelor platforme. De asemenea, ar trebui să stabiliți așteptări clare pentru comunicare. De exemplu, clarificați ce orar funcționează (sau nu) pentru comunicarea în echipă, precum și ce tipuri de instrumente ar trebui utilizate pentru diferite tipuri de mesaje.



02. Check in regulat


Chiar și atunci când nu sunteți față în față, puteți să derulați în continuare întâlniri online eficiente în timp ce lucrați de la distanță. Puneți deoparte timp pentru o scurtă convorbire zilnică cu echipa dvs., precum și pentru o conferinta săptămânală unu-la-unu cu fiecare angajat. Acest lucru contribuie la asigurarea informării tuturor despre cele mai recente proiecte și sarcini și, de asemenea, oferă oportunități pentru discuții și relații de echipă.




03. Includeți lucrătorii la distanță în deciziile pe care trebuie sa le luați.


Când angajații dvs. se simt deconectați, este ușor să le delegați sarcini fără a-i include în procesul decizional. În ciuda distanței, trebuie să-i împuterniciți pe angajații de la distanță să-și împărtășească feedback-ul, să-și prezinte ideile și să se preia de proiecte.


Întâlnirile dvs. online zilnice cu echipa și check-in-urile individuale sunt un moment excelent pentru a întreba echipa despre sarcinile viitoare. Pe măsură ce vorbiți cu membrii echipei dvs., este important să vă lăsați ego-ul deoparte și să îi lăsați să contribuie cu propriile lor abordări și perspective.


Ascultarea angajaților tăi este esențială pentru a-i ajuta pe membrii echipei să se simtă ca niște profesioniști și să simtă că sunt o parte vitală a companiei tale. În plus, punctele lor de vedere individuale sigur că vor aduce ceva nou.



04. Mențineți cultura companiei


Deși este tentant să renunți la cultura companiei tale atunci când îți lipsește interacțiunea față în față, adevărul este că lucrul de la distanță face cultura muncii mai importantă ca niciodată. Asigurați-vă că definiți în mod explicit valorile companiei dvs. și că întruchipați aceste valori în modul în care vă angajați cu echipa dvs. Puteți chiar lucra împreună pentru a crea un document care să articuleze clar identitatea și valorile de bază ale companiei dvs. și apoi să circulați acest document, astfel încât toată lumea să aibă o copie pentru referință. Apoi, faceți pași activi pentru a vă promova cultura companiei, oferindu-le angajaților o varietate de spații pentru a se angaja unii cu alții, atât personal, cât și profesional. Pe lângă organizarea de videochaturi obișnuite, puteți încuraja și mai mult legarea echipei prin deschiderea canalelor de chat ale companiei dedicate exclusiv petrecerii timpului liber.



05. Faceți-vă timp pentru socializarea virtuală


Productivitatea este adesea principala preocupare pentru companiile care gestionează lucrătorii la distanță. Dar alocarea timpului pentru evenimente sociale poate ajuta de fapt productivitatea pe termen lung, deoarece își menține angajații energizați și motivați cu privire la locul lor de muncă. De asemenea, va forța angajații să facă o pauză la jumătatea zilei de muncă, reducând la minimum amenințarea suprasolicitării și a epuizării.


Chiar și când întâlnirile în persoană nu sunt o opțiune, puteți găsi alternative creative. Începeți dimineața cu o pauză de cafea relaxantă pe videochat și răsplătiți-vă angajații pentru munca grea cu o clipă video fericită la sfârșitul săptămânii.


De asemenea, puteți încuraja angajații să se conecteze între ei și să se descurce mai bine cu stresul la locul de muncă, acordând timp pentru jocurile în echipă. Unele activități de construire a echipei, cum ar fi jocuri trivia online, care sunt ușor de implementat în timpul unei conferințe video. Cereți-vă echipei dvs. să facă brainstorming câteva idei și simțiți-vă liber să fiți la fel de creativ pe cât doriți.



06. Arată-ți grijă față de angajați


Nu vă restrângeți comunicarea cu angajații dvs. la sarcini legate de afaceri. De asemenea, trebuie să vă adresați periodic pentru a verifica cum se simt. Cunoaște-i și ca persoane, întrebându-i despre viața personală și despre hobby-urile lor și ajută-i să te cunoască mai bine, împărtășind un pic despre tine. Arătați-vă că vă pasă de ei ca oameni, nu doar ca angajați și nu uitați să le oferiți cuvinte de motivație și încurajare.


De asemenea, ar trebui să vă asigurați că arătați lucrătorilor de la distanță că vă gândiți la ei, chiar și de departe. Dacă se apropie o vacanță, de exemplu, încercați să faceți mai mult decât să scrieți un mesaj în chat-ul de grup. Organizați o sărbătoare virtuală a companiei și faceți cadouri mici și felicitări livrate la ușa lor.



07. Recompensează-i pentru munca grea depusă


Oamenii stau la locul de muncă din mai multe motive - pentru că le place ceea ce fac, pentru că se distrează alături de colegi sau pentru că sunt plătiți bine. Dar, dacă angajații nu consideră că efortul lor este recunoscut sau apreciat, pot începe să se uite în altă parte.  


Oferind chiar și un mic semn de recunoștință poate face pentru lucrătorii tăi de la distanță să se simtă apreciați. Bonificațiile pot varia de la un card cadou pentru produse alimentare și băuturi până la reduceri pentru angajați și bonusuri de sfârșit de an.  


Găsiți avantaje care se potrivesc culturii companiei (și bugetului) și investiți în ele, deoarece angajații fericiți și motivați vor însemna o forță de muncă mai productivă pentru afacerea dvs..



Un articol de Rebecca Strehlow, Wix Blog Writer

Tradus si adaptat de Nameform Media

Timișoara, 04.04.2020

11 afișare
 

Subscribe Form

+4(0) 739 61 22 88

Aleea Ulmilor 19, Piatra Neamt
610292 - NT, Romania

  • Instagram
  • Facebook
  • Facebook

©2020 Creat de Nameform Media by Andrei Neboisa