Caută

Cum să devii antreprenor: 10 pași și sfaturi pentru succes

Actualizată în: 27 Oct. 2020




Ați auzit cu siguranta acest cuvant foarte utilizat, „antreprenor”, lansat din lumea startup-urilor. Ți-a stârnit curiozitatea suficient pentru a ateriza în acest articol și chiar a încerca să devii și tu unul dintre aceștia, dar știi cu adevărat ce inseamna a fi un antreprenor?


Un antreprenor este cineva care înțelege marele risc și totuși ia inițiativa de a transforma ideea lui unică într-o realitate. Acest tip de persoană nu caută un stil de viață confortabil și lipsit de stres. El este dispus să adopte o schimbare majoră de stil de viață și care nu va fi ușoară. Cu toate acestea, va fi interesant, întrucât există multe întorsături cu care nu se poate compara nici macar o plimbare cu rollercoaster-ul.


Dacă aveți fluturi în stomac când auziți acest lucru - și într-un mod bun - continuați să citiți pentru a învăța cum să deveniți antreprenor, de la ideea de a crea o pagină web pentru a o promova și pană la multe altele.



Cum să devii antreprenor


Următorii zece pași pot fi folosiți ca lista de verificare personală pentru a vă configura pentru succes. De la a fi în locul potrivit si pană la crearea de valoare în spatele ideii dvs. de afaceri, iată cum să deveniți antreprenor:


1. Decideți dacă vi se potrivește cel mai bine 2. Alegeți o idee și educați-vă 3. Găsiți publicul țintă 4. Planificați și lansați afacerea 5. Angajați partenerul(ii) excelent(i) 6. Construiți-vă rețeaua 7. Testați ideea 8. Planifică-ți finanțele 9. Dezvoltați un brand puternic 10. Creați valoare pe piața dvs.



01. Decideți dacă vi se potrivește cel mai bine


Dincolo de acest argument, că este cea mai recentă tendință, realitatea de a fi antreprenor nu este neapărat să înoți într-o piscină de numerar sau să te bucuri de o cerere excedentară pentru produsele și serviciile tale. Cu toate acestea, unele dintre aceste avantaje antreprenoriale cunoscute sunt de fapt adevărate, cum ar fi asumarea unui risc foarte ridicat pentru o speranță la fel de mare intr-o recompensă și a-ți desfășura cariera independent. Ținând cont de propriile priorități și de tipul de personalitate, vedeți dacă aceste abilități antreprenoriale rezonează cu voi:


• Ești pasionat de ideea ta și ești motivat să o vezi pusă in practică. • În mod natural, ești un căutător de provocări. • Ești realist și ai idee dacă un concept de afaceri va fi sau nu rentabil. • Ești încrezător și neînfricat, indiferent de părerile altora. • Ești rezistent când vine vorba de afacerea ta și emoțiile personale asociate cu aceasta.


Dacă nu sunteți destul de pregătit să urmați planul dvs., luați-o încet. Nu există nicio grabă când vine vorba de schimbarea completă a stilului dvs. de viață. Atunci, când va fi timpul potrivit, puteți să vă întoarceți imediat și să treceți la pasul numărul doi - vă așteptăm!



02. Alegeți o idee și educați-vă


Alegerea unei idei pentru afacerea dvs. înseamnă să vă diferențiați de ceilalți. Chiar dacă decideți să faceți ceva atât de simplu precum deschiderea unui restaurant, este important să aveți o abordare proprie asupra conceptului. De exemplu, ați putea numi afacerea dvs. „Spice Street” și puteți oferi cea mai mare varietate de sosuri calde dintre toate celelalte restaurante din oraș. În afară de a-ți găsi avantajul competitiv, gândește-te ce îți place foarte mult să faci. Ce pasiuni din viață vă fac capabili să vă concentrați fără să simțiți că faceți eforturi? Sau un alt mod de a privi, ce probleme sunteți pasionați - sau aproape că vă simțiți obligați - să rezolvați. Lipirea de ceea ce iubești, de ceea ce știi tu cel mai bine și de ceea ce simți că lumea are nevoie, este o rețetă a succesului.



03. Găsiți publicul țintă

Deși o idee îți poate suna genială în cap, înainte de a te bate pe spate, asigură-te că ceilalți sunt dispuși să plătească pentru asta. De fapt, un motiv important pentru care întreprinderile nu reușesc este acela că nu este nevoie de piață. Luându-vă ceva timp pentru a vă imagina cine este publicul dvs., încercați să vedeți potențialul de profit. În plus, veți putea, de asemenea, să înțelegeți nevoile clientelei dvs. atunci când vine vorba de comert și de a le oferi ceea ce caută în cel mai bun mod posibil. Mai târziu în articol vom vorbi despre testarea ideii dvs. și crearea valorii. Deocamdată, trebuie să începeți să enumerați caracteristicile care vă definesc publicul țintă, efectuând cercetări de piață. În ce categorie de vârstă se încadrează? Care sunt hobby-urile lor? Unde sunt localizate? Si asa mai departe.



4. Planificați și lansați afacerea


Faceți acest pas încet, deoarece există multe componente la acesta. Planificarea și lansarea afacerii implică totul, de la construirea conceptului tău și înțelegerea acestuia până la transformarea ideii tale într-o realitate.


În primul rând, veți dori să începeți cu un plan de afaceri organizat. Acest document extensiv vă permite să parcurgeți toate componentele de bază ale ideii dvs. cât mai în profunzime, după cum este necesar, de la declarația misiunii dvs. la planul dvs. de marketing și operațiuni și multe altele. Scrierea acestora vă permite să vă vizualizați obiectivele și să înțelegeți cum intenționați să le realizați.


Un alt document foarte important care funcționează atât pe cont propriu, cât și împreună cu planul de afaceri este rezumatul dvs. executiv. Atunci când căutați parteneri și oferiți un scurt rezumat al afacerii dvs., acest raport este absolut esențial.



5. Angajați partenerul(ii) excelent(i)


Acum că toate părțile administrative sunt stabilite, poți să treci imediat la afaceri. Cu toate acestea, este recomandat să nu faci acest lucru singur. Solo zburând este excelent, dar dacă ai un partener care să te sprijine te va ajuta să vezi diferite provocări și oportunități pe care le-ai putea lipsi singur. Începerea propriei afaceri poate fi singură uneori. Este plăcut să ai un însoțitor care să înțeleagă complet ceea ce treci prin zi cu zi.


V-am convins? Dacă da, începeți să vă gândiți la calitățile pe care le-ați dori de la un partener și la persoanele pe care le cunoașteți care le dețin. Puneți un discurs semi-planificat când vă adresați potențialului partener ales pentru a vă propune ideea de a lucra împreună. Și deja crearea planului de afaceri vă va arăta cât de serioși sunteți.


Dincolo de a avea un partener, este un moment minunat să începi să te gândești la calitățile pe care le-ai căuta într-o întreagă echipă. Aceasta este cunoscută sub numele de cultură de companie și cuprinde întreaga personalitate și identitate a oamenilor care îți alcătuiesc afacerea. Chiar dacă nu le angajați încă, este important să aveți în minte aceste calități atunci când o faceți. O astfel de perspectivă vă va asigura că toți cei din echipa dvs. sunt concentrați pe aceleași viziuni și se vor înțelege unul cu celălalt personal și profesional. O cultură a companiei fluide și în sincronizare poate determina dacă afacerea dvs. are sau nu succes, deci nu-i subestimați importanța.



6. Construiți-vă rețeaua


Mentorii și alți profesioniști care vă pot oferi valoare și îndrumare vor avea întotdeauna conexiuni demne de avut. Acest lucru este valabil mai ales pentru a lucra cu ei unu-la-unu, deoarece vă vor oferi un ajutor mai concentrat. Lumea afacerilor nu este o călătorie solitară, chiar dacă alegeți să nu aveți parteneri. Dacă aveți oameni de la care puteți contracta lucruri despre care pur și simplu nu știți voi înșivă, vă vor ajuta să înțelegeți mai bine piața dvs. și să evitați să pierdeți oportunități sau să faceți greșeli costisitoare. În acest domeniu, înveți mereu, iar unul dintre cele mai bune moduri de a face acest lucru este prin ajutorul experților.


Puteți participa cu siguranță la cât mai multe evenimente