Caută
  • Andrei Neboisa

Cum să devii antreprenor: 10 pași și sfaturi pentru succes




Ați auzit cu siguranta acest cuvant foarte utilizat, „antreprenor”, lansat din lumea startup-urilor. Ți-a stârnit curiozitatea suficient pentru a ateriza în acest articol și chiar a încerca să devii și tu unul dintre aceștia, dar știi cu adevărat ce inseamna a fi un antreprenor?


Un antreprenor este cineva care înțelege marele risc și totuși ia inițiativa de a transforma ideea lui unică într-o realitate. Acest tip de persoană nu caută un stil de viață confortabil și lipsit de stres. El este dispus să adopte o schimbare majoră de stil de viață și care nu va fi ușoară. Cu toate acestea, va fi interesant, întrucât există multe întorsături cu care nu se poate compara nici macar o plimbare cu rollercoaster-ul.


Dacă aveți fluturi în stomac când auziți acest lucru - și într-un mod bun - continuați să citiți pentru a învăța cum să deveniți antreprenor, de la ideea de a crea o pagină web pentru a o promova și pană la multe altele.



Cum să devii antreprenor


Următorii zece pași pot fi folosiți ca lista de verificare personală pentru a vă configura pentru succes. De la a fi în locul potrivit si pană la crearea de valoare în spatele ideii dvs. de afaceri, iată cum să deveniți antreprenor:


1. Decideți dacă vi se potrivește cel mai bine 2. Alegeți o idee și educați-vă 3. Găsiți publicul țintă 4. Planificați și lansați afacerea 5. Angajați partenerul(ii) excelent(i) 6. Construiți-vă rețeaua 7. Testați ideea 8. Planifică-ți finanțele 9. Dezvoltați un brand puternic 10. Creați valoare pe piața dvs.



01. Decideți dacă vi se potrivește cel mai bine


Dincolo de acest argument, că este cea mai recentă tendință, realitatea de a fi antreprenor nu este neapărat să înoți într-o piscină de numerar sau să te bucuri de o cerere excedentară pentru produsele și serviciile tale. Cu toate acestea, unele dintre aceste avantaje antreprenoriale cunoscute sunt de fapt adevărate, cum ar fi asumarea unui risc foarte ridicat pentru o speranță la fel de mare intr-o recompensă și a-ți desfășura cariera independent. Ținând cont de propriile priorități și de tipul de personalitate, vedeți dacă aceste abilități antreprenoriale rezonează cu voi:


• Ești pasionat de ideea ta și ești motivat să o vezi pusă in practică. • În mod natural, ești un căutător de provocări. • Ești realist și ai idee dacă un concept de afaceri va fi sau nu rentabil. • Ești încrezător și neînfricat, indiferent de părerile altora. • Ești rezistent când vine vorba de afacerea ta și emoțiile personale asociate cu aceasta.


Dacă nu sunteți destul de pregătit să urmați planul dvs., luați-o încet. Nu există nicio grabă când vine vorba de schimbarea completă a stilului dvs. de viață. Atunci, când va fi timpul potrivit, puteți să vă întoarceți imediat și să treceți la pasul numărul doi - vă așteptăm!



02. Alegeți o idee și educați-vă


Alegerea unei idei pentru afacerea dvs. înseamnă să vă diferențiați de ceilalți. Chiar dacă decideți să faceți ceva atât de simplu precum deschiderea unui restaurant, este important să aveți o abordare proprie asupra conceptului. De exemplu, ați putea numi afacerea dvs. „Spice Street” și puteți oferi cea mai mare varietate de sosuri calde dintre toate celelalte restaurante din oraș. În afară de a-ți găsi avantajul competitiv, gândește-te ce îți place foarte mult să faci. Ce pasiuni din viață vă fac capabili să vă concentrați fără să simțiți că faceți eforturi? Sau un alt mod de a privi, ce probleme sunteți pasionați - sau aproape că vă simțiți obligați - să rezolvați. Lipirea de ceea ce iubești, de ceea ce știi tu cel mai bine și de ceea ce simți că lumea are nevoie, este o rețetă a succesului.



03. Găsiți publicul țintă

Deși o idee îți poate suna genială în cap, înainte de a te bate pe spate, asigură-te că ceilalți sunt dispuși să plătească pentru asta. De fapt, un motiv important pentru care întreprinderile nu reușesc este acela că nu este nevoie de piață. Luându-vă ceva timp pentru a vă imagina cine este publicul dvs., încercați să vedeți potențialul de profit. În plus, veți putea, de asemenea, să înțelegeți nevoile clientelei dvs. atunci când vine vorba de comert și de a le oferi ceea ce caută în cel mai bun mod posibil. Mai târziu în articol vom vorbi despre testarea ideii dvs. și crearea valorii. Deocamdată, trebuie să începeți să enumerați caracteristicile care vă definesc publicul țintă, efectuând cercetări de piață. În ce categorie de vârstă se încadrează? Care sunt hobby-urile lor? Unde sunt localizate? Si asa mai departe.



4. Planificați și lansați afacerea


Faceți acest pas încet, deoarece există multe componente la acesta. Planificarea și lansarea afacerii implică totul, de la construirea conceptului tău și înțelegerea acestuia până la transformarea ideii tale într-o realitate.


În primul rând, veți dori să începeți cu un plan de afaceri organizat. Acest document extensiv vă permite să parcurgeți toate componentele de bază ale ideii dvs. cât mai în profunzime, după cum este necesar, de la declarația misiunii dvs. la planul dvs. de marketing și operațiuni și multe altele. Scrierea acestora vă permite să vă vizualizați obiectivele și să înțelegeți cum intenționați să le realizați.


Un alt document foarte important care funcționează atât pe cont propriu, cât și împreună cu planul de afaceri este rezumatul dvs. executiv. Atunci când căutați parteneri și oferiți un scurt rezumat al afacerii dvs., acest raport este absolut esențial.



5. Angajați partenerul(ii) excelent(i)


Acum că toate părțile administrative sunt stabilite, poți să treci imediat la afaceri. Cu toate acestea, este recomandat să nu faci acest lucru singur. Solo zburând este excelent, dar dacă ai un partener care să te sprijine te va ajuta să vezi diferite provocări și oportunități pe care le-ai putea lipsi singur. Începerea propriei afaceri poate fi singură uneori. Este plăcut să ai un însoțitor care să înțeleagă complet ceea ce treci prin zi cu zi.


V-am convins? Dacă da, începeți să vă gândiți la calitățile pe care le-ați dori de la un partener și la persoanele pe care le cunoașteți care le dețin. Puneți un discurs semi-planificat când vă adresați potențialului partener ales pentru a vă propune ideea de a lucra împreună. Și deja crearea planului de afaceri vă va arăta cât de serioși sunteți.


Dincolo de a avea un partener, este un moment minunat să începi să te gândești la calitățile pe care le-ai căuta într-o întreagă echipă. Aceasta este cunoscută sub numele de cultură de companie și cuprinde întreaga personalitate și identitate a oamenilor care îți alcătuiesc afacerea. Chiar dacă nu le angajați încă, este important să aveți în minte aceste calități atunci când o faceți. O astfel de perspectivă vă va asigura că toți cei din echipa dvs. sunt concentrați pe aceleași viziuni și se vor înțelege unul cu celălalt personal și profesional. O cultură a companiei fluide și în sincronizare poate determina dacă afacerea dvs. are sau nu succes, deci nu-i subestimați importanța.



6. Construiți-vă rețeaua


Mentorii și alți profesioniști care vă pot oferi valoare și îndrumare vor avea întotdeauna conexiuni demne de avut. Acest lucru este valabil mai ales pentru a lucra cu ei unu-la-unu, deoarece vă vor oferi un ajutor mai concentrat. Lumea afacerilor nu este o călătorie solitară, chiar dacă alegeți să nu aveți parteneri. Dacă aveți oameni de la care puteți contracta lucruri despre care pur și simplu nu știți voi înșivă, vă vor ajuta să înțelegeți mai bine piața dvs. și să evitați să pierdeți oportunități sau să faceți greșeli costisitoare. În acest domeniu, înveți mereu, iar unul dintre cele mai bune moduri de a face acest lucru este prin ajutorul experților.


Puteți participa cu siguranță la cât mai multe evenimente de rețea, serii de difuzare, târguri și expuneri. În plus, puteți impresiona pe alții din industria dvs., găzduind propriile dvs. evenimente de rețea sau creând o comunitate de forumuri online.



7. Testați ideea


O perioadă de încercare este importantă pentru a genera interesul în jurul produsului sau serviciului dvs. și pentru a vedea unde puteți aduce îmbunătățiri. De fapt, ar trebui să tratezi această etapă ca și cum ar fi primul pas în vânzarea ideii tale.   Este o oportunitate pentru tine să începi să te angajezi cu potențialii tăi clienți și să obții o experiență de primă mână înțelegând cum le poți servi cel mai bine cu ofertele tale. Obținerea feedback-ului lor aici și luarea lor în serios este crucială pentru succesul dvs. Există multe modalități de a face acest lucru, indiferent dacă este vorba despre trimiterea de eșantioane, găzduirea grupurilor focus sau lucrul cu persoane individuale. Descoperiți ce servește cel mai bine produsul sau serviciul dvs. De exemplu, dacă vindeți ceva scump, eșantioanele gratuite nu vor fi în cel mai bun interes financiar. Cu toate acestea, rețineți că, cu cât mai multe modalități prin care vă veți pune ideea în mâinile consumatorilor, cu atât veți putea să vă bazați pe conceptul dvs. și să creați conștientizare asupra mărcii.



8. Planifică-ți finanțele


Acesta poate să nu fie cel mai interesant pas, dar este obligatoriu. Prin urmare, este o idee bună să te concentrezi și să-l faci să fie trecut pe hartie ca o listă in cel mai serios mod posibil.


Începeți să aruncați o privire în domeniul financiar. Cât de mult aveți nevoie pentru a vă susține afacerea? Estimați costurile pentru materiale și producție, consumabile, angajarea personalului, promovare, spații de birou, etc..


După ce aveți o idee bună despre cât veți avea nevoie, verificați-vă propria situație financiară. Cât de multe dintre acestea puteți susține? Iar dacă vă adresați investitorilor pentru ajutor, arătând că ați asumat personal riscul nu numai că îi va impresiona și îi va face mai dispuși să vă sprijine, dar vă va ajuta și propria motivație, având pielea în joc.


Dacă, după toate acestea, se pare că ai nevoie de ajutorul investitorilor, poti să aplici chiar o subvenție sau un crowdfunding. După ce aveți fondurile, deschideți imediat un cont bancar. În afară de a sublinia această mentalitate serioasă, ar putea fi obligatoriu și faptul că acest cont este separat de cel personal.




9. Dezvoltați un brand puternic


Modul în care un verde vibrant și negru distinge Spotify de concurenții săi sau modul în care Dove se mândrește cu promovarea femeilor reale este o identitate de brand care este prezentă atât în ​​cele mai subtile, cât și în cele mai aparente moduri. În realitate, este format din valorile dvs. de bază. Culorile mărcii, alegerea fontului, sigla și multe altele, atunci când sunt utilizate în mod constant și în timp, aceste componente diferite generează recunoaștere și creează încredere în rândul clienților.


Implementați identitatea de marcă pe toate canalele și activele legate de marca dvs. În primul rând pe site-ul dvs. de afaceri. Când creezi un site web, îți construiești o casă online pentru brandul tău. Aceasta este ceea ce clienții asociază în principal cu dvs. și, prin urmare, doriți să vă reprezentați aici în cea mai bună lumină. Indiferent dacă veți oferi rezervări sau un magazin de comerț electronic sau doriți pur și simplu să folosiți acest lucru ca o poartă pentru a direcționa clienții către magazinul dvs. fizic prin SEO local, veți dori să îl construiți la maximul abilităților dvs. Asta nu înseamnă că trebuie neapărat să cheltuiți banii pentru a angaja un designer de site-uri profesionale, acesta se poate construi si avand cunostințe minime in domeniu, apeland la platforme specializate în închirierea de teme de site-uri pe care tu trebuie doar să le personalizezi. Și dacă ați creat site-ul, este timpul să vă deschideți imediat și conturile de social media.



10. Creați valoare pe piața dvs.


Acum că aveți canale potrivite pentru promovare, site-ul dvs. web și conturile de social media și v-ați ocupat timpul pentru a vă testa ideea - sunteți gata să o vindeți.


Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să creezi valoare în spatele ei. Oferiți-le clienților un motiv pentru a vă alege. Folosiți puterea social media și site-ul dvs. web pentru a vă crește brandul și pentru a permite mai multor persoane să vă acceseze. Direcționați-le prin postări sociale captivante, porniți un blog pentru a împărtăși conținut minunat și trimiteți un buletin informativ sau oferiți vouchere.



Sfaturi pentru succes:


Dincolo de a urma o serie de pași, știți că lumea afacerilor nu se încadrează în structura „după carte”. Există obstacole care sunt oricând imprevizibile. Există, de asemenea, mai multe moduri de a face fiecare lucru posibil. Dacă ați urmărit cei mai inspirați antreprenori, probabil că ați observat că unii au mers la universitate, în timp ce unii nu au absolvit nici măcar liceul sau modul în care unii au fost creatori, iar alții au fost mai tehnici. Cu toate acestea, următoarele sfaturi sunt menite să-i țină pe oamenii de toate tipurile pe drumul cel bun:


1. Fii realist

2. Ai încredere în tine însuți

3. Stabilește încredere în tine și în deciziile tale

4. Lucrați într-un ritm constant

5. Descoperiți cum să vă gestionați timpul

6. Nu vă fie teamă să cereți ajutor

7. Deveniți adaptabil la neașteptat

8. Invatați din eșecurile voastre

9. Fii unic, nu există o abordare unică pentru toată lumea

10. Priorizați întotdeauna sănătatea dvs.


Un articol de By Jennifer Kaplan, Small Business Expert & Writer WIX

Tradus si adaptat de Nameform Media


Timisoara,

11.04.2020


0 afișare
 

+4(0) 739 61 22 88

Aleea Ulmilor 19, Piatra Neamt
610292 - NT, Romania

©2020 Creat de Nameform Media by Andrei Neboisa