Caută

Cum să-ți alegi culorile brandului tău, plus 10 exemple din care să înveți

Actualizată în: 27 Oct. 2020


De la casca galbenă a unui lucrător în construcții până la rochia de mireasă curată, culorile transmit rapid informații importante. Impactul lor puternic și imediat fac din paletele de culori o componentă crucială a eforturilor de branding ale oricărei companii. Schema de culori pe care o veți asambla pentru marca dvs. va juca un rol esențial în diversele dvs. active de marketing - de la crearea unui site web la designul logo-ului dvs. și multe altele. Angajarea culorilor mărcii în mod constant și pe toate platformele poate duce la un aspect unificat pentru compania dvs., făcându-le memorabile și recognoscibile. Pentru a vă ajuta afacerea să iasă în evidență cu culorile potrivite mărcii, acest ghid complet acoperă totul, de la ce sunt culorile mărcii, până la un proces pas cu pas pentru alegerea propriei persoane. De asemenea, am selectat și analizat 10 exemple de culori de brand de succes pentru inspirația dvs.:



Cum să îți alegi culorile brandului: 1. Stabiliți-vă identitatea de brand 2. Explorați semnificațiile culorilor 3. Caută inspirație 4. Alegeți culoarea principală 5. Alege-ți culorile secundare 6. Selectați culorile neutre 7. Testează-ți culorile mărcii



Care sunt culorile brandului?


Culorile brandului sunt o paletă de aproximativ cinci până la zece culori care sunt folosite pentru a reprezenta o anumită companie. O aplicare consecventă și strategică a culorilor mărcii poate crește conștientizarea și recunoașterea acesteia. Unele dintre principalele aplicații ale culorilor mărcii includ: logo-ul unei companii, schema de culori a site-ului web, canale de social media, designul cărților de vizită și reclame digitale și tipărite. Pentru întreprinderile care operează de exemplu cărămidă și mortar, culorile mărcii se pot aplica, de asemenea, la designul magazinului la uniformele personalului, ambalajele produselor și multe altele.



01. Stabiliți-vă identitatea de brand


Culorile mărcii tale sunt o reflectare a identității tale. Prin urmare, paleta dvs. de culori ar trebui să se alinieze valorilor și mesajelor pe care doriți să le comunicați.


În acest scop, va trebui să definiți mai întâi identitatea dvs. de marcă. O practică recomandată pentru aceasta este să compunem o listă de adjective care să descrie caracterul companiei tale, ca și cum ai vorbi despre o persoană. Întrebați-vă cum doriți să fie percepută marca și ce o diferențiază de concurență.


Următorul spectru de trăsături de identitate a mărcii vă poate ajuta să identificați mai ușor nucleul mărcii dvs.:





02. Explorați semnificațiile culorilor


După ce v-ați identificat personalitatea mărcii, este timpul să alegeți culorile pentru a face să strălucească. Pentru a face acest lucru, merită să analizăm principiile psihologiei culorilor pentru semnificații comune ale culorilor. Cu toate acestea, este important să menționăm că culoarea nu este o știință exactă și nu există o ecuație pentru a defini cu exactitate ce culoare înseamnă ce. Aici intră combinațiile de culori, deoarece ajută la obținerea unui aspect care evocă anumite sentimente prin juxtapunerea lor. Pentru a înțelege acest lucru, gândiți-vă la diferența de sens a culorii albastre atunci când este asociată cu aurul - noțiuni conjugante de regalitate și lux - spre deosebire de același albastru, dar împerecheat cu roz - care tinde să se simtă mult mai jucăuș. Culorile pot însemna lucruri diferite, în funcție de culorile cu care sunt împerecheate, precum și de context și conotații culturale. Există totuși tendințe clare în utilizarea culorilor bazate pe industrie. Pentru a vă ajuta să alegeți paleta de culori potrivită pentru afacerea dvs., iată o defalcare rapidă a culorilor de brand populare din câteva sectoare principale:


  • Mâncare: Multe întreprinderi de alimente și restaurante optează pentru culori calde care atrag atenția și evocă pofta de mâncare, cum ar fi roșu, portocaliu și galben. Alte branduri alimentare aleg verde pentru a promova conexiunea cu nutriția și starea de bine, sau albastru și roz pentru dulciuri și deșerturi.



  • Sănătate și bunăstare: Majoritatea companiilor de sănătate și bunăstare aleg albastru pentru a semnifica curățenie, încredere și responsabilitate. Alte opțiuni populare sunt verde, reprezentând natura și integritatea, și portocaliu, care poate aduce idei de vitalitate și energie.



  • Moda și frumusețe: Industriile de modă și frumusețe folosesc adesea negrul pentru rafinament și glamour, iar culori calde precum roșu, portocaliu și roz pentru pasiune, încredere și emoție.



  • High-tech: Companiile tehnice folosesc cel mai des albastru, ceea ce simbolizează încrederea, inteligența și eficiența. Culorile suplimentare sunt portocaliu, care este prietenos și optimist, și violet, ceea ce înseamnă calitate și creativitate.




03. Caută inspirație


Ca un ultim pas înainte de a vă crea culorile mărcii, căutați în jur inspirația culorilor. Parcurgeți paletele concurenților și încercați să înțelegeți ce înseamnă că le face să funcționeze bine. Gândiți-vă la ce puteți învăța din alegerile de culoare și la modalitățile prin care vă puteți diferenția de concurență.


Alte surse mari de inspirație sunt generatoarele de palete de culori online, unde puteți găsi idei pentru împerechere de culori interesante și nuanțe fascinante.